dissabte, 26 de setembre del 2009

Ma uelo Masià i Jo

Fa dies que pense que les coses mes xicotetes i pròximes son les que ens marquen en la vida, inclús les que no em viscut mai, les que no em compartit amb ningú. Els uelos son l’essència del nostre caràcter, de la nostra forma de vore la vida.

Jo no vaig tindre l’oportunitat de conèixer a ma uelo, però sent que he viscut tota la vida amb la seua presencia, constant i viva...i per aixó este poema en homenatge.

MA UELO MASIÀ I JO

Per pintar cada façana de calç blanca i arrodonir els capvespres a la teua fresca, per exaltar amb tu el contorn de la gavatxa i cremar remulla als vorals dels marges,

Per llaurar els teus matins amb la força de la rella,

per cridar-te quan estic sol i que tu em crides,

per contrarestar la distancia generacional que ens separa,

per creure’t mes prop de mi,

per fer-te un homenatge sense que em mires als ulls,

per creure’t present en cada test del meu hort urbà, en cada solc

de tarongers del pla, en el reflex de l’aigua que riu i corre per la sèquia….per tindre’t al meu costat constantment ….

Per veure les pel·lícules en 8 mil·límetres on ixes amb l’aca i ser el meu actor favorit, per menjar meló d’alger amb pa i remullar els bunyols en sucre a consciencia, per fer riure a tots, per estimar-te la terra com una part mes de tu, per ser únic…únic i irrepetible…per ser ma uelo.

Vicent G. Vallada 2009.

3 comentaris:

  1. Molt be, m'agradat molt el teu escrit, cal vorer com els nostres avant-pasats han deixat en nosaltres un esperit humà i familiar que d'alguna forma han de ser capaços de transmetre als nostres fills per que esta societat tant materialista es done conter que les coses mes senzilles i pròximes son les que andolcen el nostre dia a dia enriquint-lo en major tendresa i dolçor.
    Enhorabona i dir-te que per a mi també era un referent, ell i el fill Rafael del que tinc una especial memoria.

    ResponElimina
  2. Enhorabuena, por este homenaje dedicado a tu abuelo, es bonito recordar a las personas que ya no están con nosotros,pero yo creo que toda la dulzura, sensibilidad y cariño que hay en tu poesia deberiamos expresarlo más asiduamnete cuando están con nosotros.

    Felicidades.

    ResponElimina
  3. hola,

    jo desitge que el dia de demà si els meus fills em donen nets em vullguen tant com tu al teu auelo

    ResponElimina

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.

Gràcies per opinar.