dimecres, 30 de desembre del 2009

Presentan reclamaciones contra un taller de empleo en Vallada por ´primar a afines al Partido Popular´

En relació a l'antiga entrada publicada en aquest bloc, ens envien aquesta altra no exenta de polèmica.


Una entrevista personal con el edil Ramón Vila determina el acceso al puesto antes que una baremación del Servef


Agustí Garzó Vallada.

Los dos partidos de la oposición de Vallada, PSPV e Independientes, han revelado que el proceso de selección de personal para las 27 plazas de un taller de empleo han registrado hasta 12 reclamaciones. Ambos partidos ya criticaron duramente este proceso al entender que estaba manipulado por el PP, ya que los aspirantes puntuaban de dos maneras: inicialmente en una especie de enumeración de méritos y, después, a través de una encuesta personal tutelada por un funcionario del Servef y un concejal del PP, Ramón Vila. Las dos formaciones alertaron de un "sospechoso" desequilibrio entre la nota de una y otra prueba, y entendieron que el PP se reservaba la segunda de las mismas para castigar a los que tenían muchos puntos en la primera o viceversa. "De este modo -aseguraron desde PSPV-PSOE y AIPV- dan la plaza a quienes ellos quieren".

El PP, por su parte defendió el proceso; lo tildó de riguroso y aseguró que era el Servef el que lo tutelaba. El edil Vila replicó además que la primera prueba era, en realidad, una especie de filtro inicial que baremaba a los aspirantes (edad, antigüedad en el paro, si era hombre o mujer, ya que primaba más lo segundoÉ) y luego, la encuesta era la parte realmente determinante. Vila también aseguró que la oposición estaba actuando de manera destructiva ya que no había ninguna queja formal de los probables damnificados.
Pero los portavoces de los socialistas y de AIPV, Servilio Alonso y Vicent Perales, han rebatido esa última aseveración. "Al que era afín al PP, Ramón Vila le subía la nota de la entrevista, así de claro. Mientras que a los que no lo son se la bajaba, hasta el extremo que una persona manifestó en público que sentía vergüenza ajena de cómo se baremaba en Vallada".

"Pagan favores electorales"
Los dos partidos de la oposición de Vallada insisten en que Ramón Vila "está pagando favores a través de este taller de empleo y lo demás es engañar a la gente. Esto es la continuación -denuncian- de la mariscada ofrecida a los jóvenes de la localidad en la campaña electoral". Ambas formaciones reiteran que los que más puntos obtienen en la entrevista del concejal son afines al PP; insisten en que "de momento", hay presentadas 12 reclamaciones (han mostrado públicamente algunas de ellas) y aseguran que sólo el 20% de los admitidos lo es "por méritos propios".

Fonts:

http://www.levante-emv.com/comarcas/2009/12/23/presentan-reclamaciones-taller-empleo-vallada-primar-afines-partido-popular/663383.html

http://ideasporelprogreso.blogspot.com/2009/12/talleres-de-empleo-afinidad-con-el-pp.html

dilluns, 28 de desembre del 2009

Lo que fa falta...


Com que ací es pot ficar de tot, doncs aprofite per compartir amb tots vosaltres aquest video, amb el que compartixc moltes coses de les que es diuen.

Salut i Pau.

Kike.

Nou apartat al bloc de telèfons d'interés

Aprofitant la bona idea del calendari del 2010 repartit per l'Ajuntament i on consten els telèfons d'interés del poble, hem fet un "copia-pega" al nostre bloc.
Els pugueu trobar a la barra de gadgets de la dreta.

Salutacions.

Felicitacions del Col·lectiu de Serra Grossa

Hem rebut notícies vostres i ens alegrem en comprovar que una llum nova intenta allumenar en la foscor de la nit valladina.
El nostre recolzament més decidit perquè des de Serra Grossa venim treballant quinze anys perquè al nostre poble s'hi puga pensar, parlar, discutir, quan més millor. No creiem en "salvadors" ni en "dimonis". Vallada ens necessita a tots. Si als valencians ens passa que entre nosaltres en som prou per fotre'ns, els valladins estem en una cojuntura en què no s'hi busca la suma sinó la divisió. El poble fet pols i pegant-nos uns als altres. Molt típic, però trist. Benvinguts al món de la recerca del trellat. Entre tots aconseguirem que torne a eixir el sol.
Bon Any a tots!

Serra Grossa Teatre, presenta:


"Obres Públiques" de Francesc Belda i "Confusió a la Clínica Dental", de Manolo Mundina.

dijous, 24 de desembre del 2009

Jota de Quintos de Vallada

Us envie aquesta entrada del blog de Pep Gimeno "Botifarra" on apareix el video de la versió que ha fet Pep al darrer disc sobre la Jota de quintos de Vallada, fusionant-la amb la de Canals, el que fa que varie l'entonació, però es reconeixen les cobles.
El comentari que han deixat tampoc te desperdici, perquè al concert de Llíria es veu que també hi havien vallaïns.

http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/152322

Crec que encara que ja no hi hagen quintos, s'hauria de mantindre el costum de cantar-la, la comissió de festes, per exemple, podria fer-ho, la finalitat era molt loable i justa, replegar diners per fer-se una paella, que més voleu!!! i d'altra banda mantindre la riquesa cultural local.
Cas semblant podria passar amb les nostres danses, que enguany ja van tindre més participació popular.

Si voleu saber més sobre aquest artista, pugueu visitar:


dimecres, 23 de desembre del 2009

El servici "Street Viewer" de Google Maps, ja disponible al nostre poble.


Hola a tots;
Nando ens informa de que el cotxe registrador d'imatges en 3D de Google "Street Viewer", ja ens ha fet la visita i puguem disfrutar d'imatges en 3D del poble a la direcció de Google Maps.

Lamentablement, el servei sols està disponible sols per a dos o tres carrers del poble, justament els que l'atravessen passant per la Plaça de l'Ajuntament.

Podeu visitar aquest nou servei ací.

Nou portal de notícies de La Costera: "News La Costera"

Hola a tots;
Per als que soleu consultar el periòdic via internet, vos informem sobre un nou portal de notícies específiques sobre la nostra comarca: News La Costera.

Podeu visitarlo en l'apartat de "Altres enllaços d'interés".

dimarts, 22 de desembre del 2009

Nou bloc en Vallada: Club de BTT "Jarra i Pedal"


De nou estem de celebració a Vallada.
La gent poc a poc es va embarcant en el món de les noves tecnologies.
S'ha creat un nou bloc. Esta vegada del Club de BTT "Jarra i Pedal".

L'equip de Valladacity els felicita i els anima a tindre-lo actualitzat i en moviment.

Enhorabona "Jarra i Pedal".

Podeu accedir a aquest bloc en l'apartat de "blocs vallains".

Fotos de la neu caiguda aquestos dies












Salva i
Kike ens han enviat unes fotos del terme tot nevaet. Esperem que vos agraden. Moltes gràcies als dos per col·laborar al bloc.

Bon Nadal!

FIRA D'ARTESANIA I CIRC EN VALLADA

L'Ajuntament de Vallada ens informa de que aquest cap de setmana de Nadal, hi haurà una Fira d'Artesania al poble.
Al cartell podreu vore les activitats que hi hauran.

dijous, 17 de desembre del 2009

Sols per a romàntics i nostàlgics.

El passat dissabte 5 de desembre a les 19:30 es presentà l'audiovisual La Vallada invisible a càrrec del col.lectiu Serra Grossa. Fou una llàstima no assabentar-me i no poder assistir-hi, encara que gràcies a un dels seus membres he pogut adquirir un dvd. Anit el vaig visionar i no puc evitar fer-vos un comentari.
El documental comença amb l'imatge d'un homed'uns seixant anys, el qual ha eixit a donar una passejada per la muntanya. En una parada que fa começa a contemplar el poble de Vallada. Prompte la nostàlgia s'apodera dels seus sentiments i la memòria vola al passat evocant imatges de les cases, tant de la gent normal com les senyorials, eines i utensilis que avui ja no es fan servir cobertes per la pols del pas del temps i les boires de l'oblit. Activitats que ja no es duen ha terme, ja que l'evol.lució ha fet desapareixer tasques com ara la trilla del blat. Arquitectures que ja estan desfasades i al mateix temps en perill d'extinssió.
Després de fer un repàs a la memòria, l'home baixa de la muntanya corprés per l'emoció, amb preguntes com: Qué serà d'eixos utensilis? Desapareixeran en abocadors quan les noves generacions es casen de tindre-les per les andanes de les cases? Perdrem les nostres senyes d'intitat? Un arbre si perd les seues arrels mor.
Per la meua banda el que més m'emociona és el fet que hi ha més gent que admirant estos utensilis, cases, eines etc. Conscient o inconscientment tracta de trobar una espurna de l'èsperit dels seus avantpassats en eixos elements. És com si una part d'ells encara estiguera viva en elles i el fet de presservar-les ens manté units en una especie de contacte místic amb ells.
Un documental que tocarà la fibra sensible dels romàntics, encara que no a tots ens agrada el mateix, hi haurà gent que pot ser no li diga res. Haureu de ser vosaltres els qui tingau l'última paraula.

L'amic dels llibres.

dimecres, 16 de desembre del 2009

Missatge al col·lectiu de Serra Grossa

L'equip de Valladacity fa un cridament als membres del col·lectiu de Serra Grossa per a que fagen ús del bloc de Vallada.

Hem vist fulls informatius apegats per distints llocs del poble sobre actuacions culturals que es van a dur a terme al poble i ens agradaria que també s'informara mitjançant el bloc sobre aquestes actuacions, ja que diàriament el visiten al voltant de 40 persones i en el que duguem desde febrer, l'han visitat quasi 10.000, per el que creguem que és un mitjà útil per a informar a la gent i sobre tot a la gent jove, el futur del poble.

Si aquest col·lectiu coneix de l'existència d'aquest bloc, però prefereix no fer ús, també roguem que ens ho comunique i ens explique el per què d'aquesta raò. Hem aconseguit lo que semblava imposible, la col·laboració de l'Ajuntament en moltes de les entrades del bloc. Malgrat que molta gent critica la política del poble continuament utilitzant també el bloc, ells no deixen d'enviar-nos entrades, i això diu molt al seu favor... Però això no vol dir que sigam partidistes, que quede clar.

Ací pot participar qui siga, sempre que es faja desde el respecte, per això no entenem que un col·lectiu progressista, crític i ecològic com el de Serra Grossa, preferixca no fer ús del bloc i es quede amb les fotocòpies amb paper NO reciclat, per supost.

Atentament: L'Equip de Valladacity.


Noves pàgines web del poble




Recentment, navegant per la red, hem descobert tres pàgines web que desconeixiem fins ara.
Es tracta de la web del Club d'Atletisme Cama Llarga, la web del Vallada Club de Futbol i la web del IES de Vallada.

Felicitem a la gent que les a dut a terme per millorar la comunicació i la lliure expresió de vallains i vallaines, mitjançant les noves tecnologies.

A l'apartat de webs de Vallada, podreu accedir a elles.

Aprofitem també per rogar a la gent que faja actuacions d'aquest tipus, que ho comunique al bloc, per informar al poble i també a nosaltres, els administradors, ja que sembla que cadascú va a la seua, i deuriem tractar de tindre més comunicació entre tots... Recordem que aquest bloc no és partidista i defensa la total llibertat d'expressió.

L'escalada en Vallada

El Centre Excursionista de Vallada ens informa de que aquest mes l'escalada esportiva a tota la zona de La Costera està d'enhorabona per la publicació d'un reportatge de la zona d'escalada de Vallada, Moixent i Montesa a la revista Desnivel. Es tracata de la revista del món de la muntanya més important a l'àmbit nacional i de segur atraurà molta gent a escalar a aquestes zones. El reportatge és molt interessant, us recomane que us feu amb un exemplar.

Més informació ací.

La residència de Vallada ofereix places de dia al Centre de Majors

El Centro de Día de Vallada es un espacio de atención diurna destinado a los Mayores.

Nace con la intención de atender no sólo a los mayores, sino también para ayudar a las familias que quieran atender a sus mayores en el ámbito familiar haciéndolo compatible con sus obligaciones laborales y sociales.

El Centro de Día de Vallada ofrece los siguientes SERVICIOS:

- Servicio personalizado de desayuno, comida y merienda
- Servicio médico/sanitario
- Atención terapéutica/ocupacional
- Rehabilitación
- Actividades de mantenimiento y fomento de la salud
- Actividades de animación sociocultural
- Atención social
- Atención integral cualificada
- Servicios opcionales de peluquería y podología

Se puede acceder al Centro de Día de Vallada de dos formas:

- Plaza Pública: la solicitud se realizará a través de la Trabajadora Social del Ayuntamiento. Ella informará de la documentación y requisitos para la tramitación.
- Plaza Privada: directamente se solicita en el Centro.

Las personas interesadas pueden pasar a informarse y visitar las instalaciones del centro de lunes a viernes de 11 a 14 h y de 16 a 18 h.

Más información: Trabajadora Social y Centro de Día (96 229 60 31)

Vallada, diciembre de 2009
EL AYUNTAMIENTO (Concejalía de Bienestar Social)

dimecres, 9 de desembre del 2009

Projecte M.O.S.A.W.

Hola a tots i a totes;
M'agradaria compartir aquest enllaç amb vosaltres.

http://biciclown.com/ing/index.html

Salut!

Kike

EXPOSICIÓ DE PINTURA AL BAR-GELADERIA DE LA PLAÇA: BON DIA

Fa unes setmanes s'ha inaugurat al Bar-Geladeria de la Plaça del Poble, Bon Dia, una exposició de pintura a càrrec de l'artista veïna nostra, Marietta Cuxufleta (Maria Giner), coincidint també amb la inauguració del nou saló d'aquest local.



Maria, a banda de pintures, també es dedica a la il·lustració infantil, no no més amb quadres, si no decorant tota clase d'elements, desde taces fins a habitacions senceres, combinant diverses técniques.
Podeu vore alguna mostra del seu treball ací:

- Ilustració Infantil
- Portfoli
- Bloc (poemes i altres escrits)

dijous, 3 de desembre del 2009

El fong que ataca les oliveres aquest any...

- El precio no ha variado a pesar de que esta campaña se han obtenido menos aceitunas

- El repilo provoca una caída del 75% en la producción de aceite de Enguera


«No hay aceitunas. Si el año que viene la cosa continúa igual, abandonaré el campo». Estas palabras son de Llorenç, un agricultor de Canals que tiene olivos en el término de Enguera. Se queja de las pocas aceitunas que se han recogido esta temporada, «la mitad que el año pasado, y eso que la campaña anterior ya fue mala». Un hongo conocido como el repilo ha sido el principal causante. «El trabajo que nos cuesta recoger la aceituna y el dinero que nos da no es para nada rentable», ha concluido Llorenç. Ésta es una queja generalizada entre los agricultores. Mayte Sancho también tiene olivos y vive esta situación: «Vamos toda la familia a recoger aceitunas durante los fines de semana. Este año, fuimos un sábado y las recogimos todas».

En Enguera, por ejemplo, la localidad más productiva en la Comunitat Valenciana, ha disminuido alrededor de un 75%, lo que significa que de los diez millones de kilos de aceitunas que se solían llevar a la cooperativa, «este año si se llega a tres, será un milagro», ha explicado el concejal de Medio Ambiente del municipio, José Simó. O sea, que poco aceite es el que han logrado sacar las cooperativas en esta campaña. La Canal de Navarrés es conocida por este producto. El paisaje repleto de olivos que se encuentra cuando se recorre alguna de sus angostas carreteras hace recordar al visitante que esta comarca es la meca del aceite.

La calidad, acompañada con la cantidad de producción, ha llevado a la comarca a situarse en la 'pole position' en su sector. Sin embargo, este año, la producción ha disminuido de una forma drástica.
Pero además del repilo, otro factor ha contribuido a esta mala situación, la necesidad de descanso del olivo. «Son árboles que necesitan reposo para dar fruto».

De este modo, se han juntado diversos factores para definir como mala esta campaña.
Aunque todavía queda tiempo para finalizar la misma, y los presagios en cuanto a la cantidad no son buenos, hay algo que no ha cambiado en cuanto al aceite de esta zona: «La calidad sigue siendo buena. Y el precio sigue intacto», según ha señalado Simó, remarcando uno de los aspectos positivos que se han dado. Pero no son pocas las poblaciones afectadas.

En Bolbaite también hay menos aceite, «un 50% menos». Y en Vallada, en la cooperativa conocida por el Aceite de la Señora Teresa, las cosas tampoco van mejor.
Desde esta entidad han manifestado que este año la bajada ha sido «muy pronunciada». «Hace dos años, era habitual que vinieran con 500 kilos de aceitunas.

El año pasado ya venían con 300, pero este año, no ha venido nadie con más de 50 kilos».
Es decir, en esa tradicional cooperativa, donde el aceite es el de toda la vida, se ha obtenido un 90% menos. Y en la misma situación están otras localidades como Turís, Navarrés o Benigànim, cuyas bajadas en la producción son de alrededor del 50%. A pesar de todo, su precio se ha mantenido. Ni sube ni baja.

En la localidad de Vallada, por ejemplo, un litro de arbequina cuesta más de tres euros. Y aunque hay más baratos, no es el más caro. Lo que está claro es que nadie quiere prescindir de este producto básico, y «milagroso».


Font:
Las Provincias

Pablo Lladosa, premiat al disseny de cartells per a Falles 2010

El concejal de Fiestas y presidente de la Junta Central Fallera, Félix Crespo, presentó este lunes en el Ateneo Mercantil de Valencia el cartel oficial para las Fallas de 2010.

La fallera mayor de Valencia, María Pilar Jiménez, fue la encargada de leer el veredicto del jurado, que eligió la ilustración 'La Fallera Mayor', de Rafael Vilches Saéz, según informó el Ayuntamiento.

Por otro lado, el cartel vencedor en la categoría de estudiantes es obra de Pablo Lladosa, de Vallada, y lleva por lema 'La nit que pareix dia'.

Félix Crespo expresó su "satisfacción" por el gran número de carteles, 131 en total, que han concurrido a la convocatoria de la Junta Central Fallera, procedentes no sólo de Valencia, sino de otros puntos de la geografía española.

El cartel para las Fallas de 2010 representa la silueta de una fallera, realizada en tonos marrones, unos colores que no suelen ser los habituales en la que se convertirá la imagen más internacional de las fiestas josefinas del próximo año.
Sin fuego ni llamas

Según el concejal de Fiestas, "se trata de una imagen con un bonito contraste de colores que no lleva ni fuego ni llamas, como suele ser tradicional, pero que incluye a una mujer vestida de valenciana, que es uno de los símbolos más importantes de las Fallas".

El jurado que ha seleccionado el cartel ganador ha estado formado por José Latorre, maestro mayor del Gremio de Artistas Falleros de Valencia; Manuel Algarra, vicemaestro mayor del citado Gremio; Sara de Mora, diseñadora gráfica; Nacho Cotino, periodista de RTVV; y Vicente Fayos, secretario general de la Junta Central Fallera.

Como mención de honor, resultó seleccionado el cartel titulado 'Art i color baix el foc', de Ruth Ros Picher y Elisabeth García. En la categoría de estudiante, la mención de honor fue para Alejandro Campos Uribe, con una ilustración que lleva como lema 'Sueño causado por el crepitar del fuego alrededor de un par de lágrimas un segundo antes de despertar'.


Font i fotografia: El Mundo

Sobre el pont a l'Ermita...

Ferrer destaca que el nuevo puente de Vallada mejorará las conexiones del municipio y la vida de los ciudadanos

El nuevo puente está previsto que esté ejecutado para el próximo verano de 2010

El director general de Obras Públicas, Ismael Ferrer ha visitado las obras de sustitución del puente de la CV-649 en el municipio de Vallada donde ha manifestado que es una infraestructura que va a mejorar la calidad de vida de los vecinos de Vallada y las conexiones del municipio y el aprovechamiento económico que se está desarrollando en el campo del turismo de interior y que resulta especialmente apreciada por los vecinos como es el Paraje de las Ermitas.

Por otra parte también, ha manifestado su satisfacción, a que este proyecto da respuesta a el compromiso realizado por el Presidente de la Generalitat, Francisco Camps, en una visita a Vallada poco después de las inundaciones que provocaron la destrucción parcial del puente.

Ferrer ha señalado que el temporal de lluvias que se produjo en mayo de 2008 ocasionó una crecida del barranco de la Saladella que provocó la destrucción parcial del pontón situado en la carretera CV-649, en el Paraje de las Ermitas. Por este motivo, la Conselleria de Infraestructuras y Transporte, en una actuación de emergencia, realizó unas obras urgentes que posibilitaron el tránsito con carácter restringido sobre el mencionado pontón, consiguiendo, de esta manera, que el tráfico pudiera seguir circulando.

“Pero quedaba pendiente la ejecución, con carácter definitivo, de una rehabilitación de la estructura dañada que se acomodara a las exigencias de la normativa vigente en cuanto a su capacidad para soportar las cargas, dando continuidad al paseo peatonal que discurre en paralelo. En este sentido, se ha optado por la ejecución de un nuevo puente, esencialmente debido a la seguridad técnica y está previsto que finalice para el próximo verano de 2010” ha indicado el director de Obras Públicas.

Ferrer ha concretado que el nuevo puente, que aumenta la capacidad de drenaje del anterior, dispondrá de dos carriles de 3 metros cada uno y una acera peatonal de 2 metros de anchura, que proporcionarán un tráfico más fluido, tanto peatonal como rodado.

El proyecto integra otras actuaciones de consolidación de márgenes, asfaltado, señalización y acondicionamientos varios, que conforman en su globalidad una obra completa apta para el uso público.


Font: El Torrentí