diumenge, 24 de juny del 2012

Un juez obliga a Vallada a cancelar el contrato de 46 millones por el que adjudicó Valpark


El ayuntamiento tendrá que indemnizar a la urbanizadora con 1,4 millones por daños y perjuicios 


SERGIO GÓMEZ XÀTIVA El de Valpark es, ya, oficialmente, un proyecto fantasma. Una sentencia judicial ha obligado al Ayuntamiento de Vallada a rescindir el contrato de 46 millones de euros por el que la administración adjudicó a la Unión Temporal de Empresas (UTE) formada por Ferrovial y Asfaltos Guerola, SA, los trabajos de urbanización del parque logístico y empresarial, en 2008. El auto condena al consistorio a indemnizar a la UTE por los "daños y perjuicios" derivados del impago de una decena de certificaciones de obra aplazadas durante años. 

En aplicación de la sentencia, el equipo de gobierno ha alcanzado un acuerdo con la UTE y finalmente le pagará 1,4 millones de euros, que se suman a los 14,5 que las empresas ya han percibido a través de la línea ICO, habilitada por el Estado para que el ayuntamiento saldara las deudas que mantenía con proveedores. Por ese crédito, la corporación deberá destinar un tercio de su presupuesto anual (1 millón de euros) a pagar los intereses generados por el agujero global de Valpark, que supera los 21 millones. 

Los urbanizadores, que han visto satisfechas sus demandas en los tribunales hasta en tres ocasiones, ya reclamaron hace tres años, en 2009, la cancelación del contrato, cuando las obras de la infraestructura quedaron paralizadas. La crisis financiera acabó truncando una inversión que preveía construir sobre una superfície de 1,3 millones de metros cuadrados. Los reiterados impagos de las tres empresas constructoras propietarias de suelo (Mafort, SL; Coperfil, SA, y Ardeas Saguntum, SL), que aún adeudan 15 millones de euros a la administración local, terminaron por hacer naufragar el proyecto. 
La portavoz socialista en el ayuntamiento, María José Tortosa, ha acusado directamente al alcalde de la localidad, Vicente Perales, de "plegarse" ante los intereses de las urbanizadoras al negarse a recurrir la sentencia que avala las demandas de las empresas, tal como pidió el PSOE en un pleno. "Tendría que haber negociado hasta el final para dar el máximo beneficio para el pueblo: Perales no ha presionado lo suficiente", subrayó Tortosa, que considera exagerada la cantidad que deberá pagar el municipio por la indemnización. "El PP antes y ahora AIPV están hipotecando el pueblo para 100 años". El PSPV acusó al anterior equipo de gobierno de "no parar las obras en 2009". 

Una opinión que comparte el propio alcalde. Vicente Perales considera que el ejecutivo anterior (el PP, formación con la que ahora gobierna en coalición) debería de haber rescindido el contrato hace tres años.

Font: edició electrònica diari levante-emv.com El Mercantil Valenciano dissabte 23 de juny 2012

7 comentaris:

  1. no puc imaginar-me la quantitat de zeros que porta eise número. Senyors meus, 1,4 milions d'€uros entre tres mil animetes, a com ixim?
    Ara sí que pujaran la contribució!
    Quants anys estarem pagant el macro-deliri dels que ens van vendre la moto de prosperitat?
    No hi ha manera de fer justícia?
    On estan els responsables de la barbaritat de millons ixa?
    Vaig llegir l'article sencer al Levante i sort que al final posava que uns xinesos volen comprar-ho, xè què bé!!! M'han dit que sí que anava l'alcalde passejant-los per ahí.
    A vore si hi ha sort, o si no, també podem anar a resar a la Mò de Lourdes que ens va posar tan amablement l'anterior alcalde i inventor del miracle. Ala, ala, anem de mal en pitjor, valladins, a vorem a on anem a parar.
    Quan s'acabe l'eurocopa i la borratxera en què viu Espanya ja ens despertarem i tindrem disgustos, hui res, a vore el futbol, bona faena!

    ResponElimina
  2. Quant raó tens "una del poble"

    Avore si els xinesos els queden el Valpark i ens trauen de l'estacà!! ara pense jo!!! Tindran que contractar el xinesos a la filla o al gendre en Xina ? Tampoc pasaria res !!!

    Bona nit i sort valladins...

    ResponElimina
  3. Tranquils ara cuan compren els xinesos Valpark, montaran naves de roba,calçer i joguets i gracies a la reforma laboral nyaurá feina per a tots treballant 20 hores diaries , dormint i menjant en el lloc de feina." En el que s'hem burlat dels xinesos , i ara ens donaran mantecao, tot legalment , clar.

    ResponElimina
  4. v2Berlin_Peligro amarillo25 de juny del 2012, a les 18:27

    que bé, que vinguen els orientals a salvar-nos!
    serà com una película, o com el conte de Pere Calders, una Invasió subtil???
    Si voleu re-llegir-lo, ací està:
    http://www.xtec.cat/~evicioso/garrotxa/invasio.htm

    ResponElimina
  5. Quan passe el tren, Perales també pujarà a demanar más manao más tireta o más canya de bambú?
    ai ai ai, el corredor mediterrani

    https://www.youtube.com/watch?v=WEu-FMS7nXo&feature=player_embedded

    ResponElimina
  6. Els responsables de la barbaritat eixa estan en la gran majoria on estaven gràcies al Sr. Perales, en l'ajuntament i amb carrecs i sense reponsabilitats per el fets.

    ResponElimina
  7. però algú haurà firmat, no?
    els responsables tenen nom i segurament hauran estat beneficiats per l'ajuntament d'ara o el d'abans, per què no paguen?
    és com quan diuen que gràcies a que ara hem de pagar els medicaments (en un euro o els que va dir ahir la ministra sencerets) hem descobert que molta gent havia defraudat i enganyat perquè figuraven com a pensionistes i no ho eres. Dic jo: si ara se sap qui són, que tornen els diners, a la farmàcia està l'ordinador i allà posa tots els medicaments que deuen, només que els paguen de colp ja van arreglats, i a mi em donaria una bona imatge: justícia! però nooooo, uns defrauden, enganyen a la declaració de la renda, a l'ajuntament, a la contribució... i tots contents, no? Pos no!!
    Escolteu al wyoming i contesteu que no té raó si sou iguals que ells:
    http://www.youtube.com/watch?v=im3iEIM622Q

    ResponElimina

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.

Gràcies per opinar.