dimarts, 20 d’octubre del 2009

Jo soc de Vallà!


Moltes són les vegades que m'he preguntat, i també les vegades que gent de fora m'ha preguntat, si vixc a Vallà o a Vallada... I jo sempre els dic el mateix, que jo sàpiga, sols està registrat el nom de Vallada... encara que jo mai el gaste...
La veritat és que no conec a ningú del poble que diga: Jo soc de Vallada. No, tots diguem Vallà, i jo em pregunte... Quin és el nom original? A cas no ens haurà passat com en molts altres llocs on, en l'època franquista, quan es perseguía a tot aquell que parlava valencià o català (sí, en l'època franquista, encara que hi ha gent que encara ho pense...), es va canviar el nom de molts topònims, com per exemple, Moixent per Mogente, Carcaixent per Carcagente, Xàtiva per Jativa, Llutxent per Lluchente...
I si resulta que Vallada és el nom original... podria "evolucionar" i adaptar-se a la parla del seu poble?
Per favor, si algú sap del tema, que ens explique un poc com està la cosa, perque estaria molt be que puguerem dir, sense cap temor a equivocar-nos: Jo soc de Vallà!

I vosaltres, què opineu al respecte?

Kike

5 comentaris:

  1. Jo crec que tots mos aclarim.
    De primeres diguem Valla i si no eu coneixen diguem Vallada.

    ResponElimina
  2. S'escriu: Vallada i es pronuncia Vallà, perque els valencians quan parlem elidim la lletra D en algunes de les paraules:mascletà,albaes,debaes,trencà....hi han moltisimes!els castellans d'andalusia ho fan tambe i els catalanscanvien la o per u en algunes terminacions!

    Escriguem bè Vallada i diguem-ho com vullguem...altres coses son els referendums...que es podrien plantejar!

    ResponElimina
  3. si... tener raó, però es que ho tenim tan interioritzat...
    Gracies per l'explicacio!

    ResponElimina

EL TEU COMENTARI NO ES PUBLICARÀ SI:
- No poses cap nom o pseudònim.
- És ofensiu i gens respectuós. Apren a raonar.
- Ho escriviu tot en majúscules.
- Es desvia de la temàtica tractada. Escriu un correu a valladacity@gmail.com o fes-te col·laborador si vols escriure sobre una temàtica nova al nostre bloc.

Gràcies per opinar.